آرامش با کارچر ، ما از هزاران نفر در مورد عادت های نظافت و پاکیزگی پرس و جو کردیم. و به نتیجی جالبی دست یافتیم. در ادامه خواهیم گفت که نظافت و پاکیزگی چقدر در آرامش و مقابله با استرس تاثیر دارد. و اینکه کدام کشور بیشترین زمان را برای تمیز کردن صرف میکند.

بیشتر افراد بعد از نظافت منزل و تمیز کردن احساس کاهش استرس را در خود حس میکردند. برای مثال 75 درصد از بریتانیایی ها در زمان استرس به نظافت می پردازند و اعتقاد دارند که این موضوع از استرس آنها می کاهد.

درواقع 84 درصد از آنها در خانه ای تمیز بیشتر احساس آرامش داشتند. همچنین در فرانسه بین تمیز کردن خانه و کاهش استرس ارتباط وجود دارد: 59 درصد فرانسوی ها خود را در آرامش در طی مراحل تمیز کردن توصیف می کنند.

درواقع مطالعه ای که کارچر از بین 11 کشور انجام داد نشان میدهد. که همه مردم به این جمله اعتفاد دارند: خانه ای تمیز که در آن احساس آرامش خواهید داشت.

تمیزکردن کلی

دو سوم آلمانی ها حداقل یک بار در هفته نظافت انجام میدهند. 13 درصد آنها حتی روزانه این کار را انجام می دهند. مطالعه نشان می دهد که بغیر از روز شنبه آلمانی ها یک روز را برای نظافت در نظر میگیرند. و این موضوع نشان دهنده این بود که 88 درصد از مردم به پاکیزگی خانه اهمیت زیادی میدهند.

برای نظافت در چین نیز جشن برپا میشود. در آنجا تمیز کردن و نظافت های دقیق مانند نظافت با بخار شدید آب اهمیت زیادی دارد. و 94 درصد مردم برایشان بسیار حائز اهمیت بود. در گروه سنی بین 25 تا 34 سال همه این نظر را اعتقاد داشتند که باید نظافت بطور دقیق انجام گردد.

و سوال کلی که پیش می آید این است که به نظر شما کدام قسمت خانه باید بیشترین نظافت را انجام داد؟ پاسخ 41 درصد افراد آشپزخانه و 25 درصد برای حمام و دستشویی بود.

کدام کشورها در دنیا بیشترین اهمیت را به نظافت می دهند؟

نظافت در کل دنیا جزو کارهایست که بیشترین زمان را میگیرد. شاید به اندازه یک سینما رفتن و یا کافه رفتن! در سراسر جهان مردم به طور متوسط دو ساعت و پنجاه و دو دقیقه در هفته تمیزکاری می کنند. روس ها بیشترین زمان را در روز صرف نظافت میکنند.

که این آمار به 4 ساعت 49 دقیقه تخمین زده شده است. شاید عجیب به نظر برسد اما نظافت برای 97 درصد روس ها بسیار مهم است. بلژیک بعد از روسیه بیشترین آمار نظافت را در طول روز دارد. که در 3 ساعت 39 دقیقه میرسد. آنقدر برای آنها نظافت اهمیت دارد.

که نیمی از آنها آرزو داشتند که وقت بیشتری برای خانواده داشته باشند. با یک مقایسه کلی بین همه مردم جهان ، ژاپنی ها کمترین اهمیت را برای یک خانه تمیز دارند. که زمان نظافت آنها حدود 1 ساعت و 29 دقیقه می باشد.

یاری رسانی مطمئن در دنیای تکنولوژی

هر شرکت تولیدکننده ابزار آلات نظافت باید این اطمینان را داشته باشد. که تمیز کردن برای افراد کاری ساده و موثر خواهد بود. چرا که در سراسر جهان مردم بدون ابزارآلات نمیتوانند نظافت و تمیز کردن را انجام دهند.

79 درصد مواد شوینده شیمیایی، 75 درصد تجهیزات تمیز کننده الکتریکی با کابل، این دو بیشترین آمار را در بین تمیز کننده ها دارند. در ژاپن ، دستگاه های الکتریکی بسیار محبوب هستند. 54 درصد از ژاپنی ها استفاده از آنها را مهم و 34 درصد آنها به دستکاه های الکترونیکی بیشترین اعتماد را دارند.

نظرات متفاوتی هم در سراسر دنیا در مورد دستگاه های خود مختار مانند جاروبرقی های رباتیک وجود دارد. بیشترین استفاده از این دستگاه ها در چین است. و بعد از آن لهستان نیز بیشترین اعتماد را به این نوع از دستگاه ها دارند.

مصاحبه با دکتر روانشناس در مورد نظافت

برای چندین سال است که کارچر در یک نظر سنجی در مورد نظافت و نظم در بین افراد اطلاعاتی را جمع کرده است. این نتایج از 11 کشور جمع آوری شده است. مهمترین نتیجه این بود : تمیز کردن منجر به آرامش و آسودگی می شود.

این شعار معروف بین حداقل 75 درصد انگلیسی ها و 59 درصد فرانسوی ها رایج است. کارچر در این خصوص با روانشناسی معروف ( Dr. Brigitte Bösenkopf ) نیز مصاحبه کرده است.

آرامش با کارچر
My account

دکتر Bösenkopf ، ما در زمانی زندگی میکنیم که تکنولوژی روز به روز با سرعت زیادی در حال رشد است. و باید برای رسیدن به آرامش برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. یکی که از مواردی که در آرامش تاثیر میگذارد میتواند پاکیزگی و نظافت باشد.

در زندگی پرتنش روزمره ، افراد به دنبال فرصت هایی برای استراحت و آرامش هستند. متخصصان مغز و اعصاب کشف کرده اند که مغز ما وقتی قادر به عملکرد منظم باشد. هورمون آرامش را آزاد می کند.

نظافت دقیقاً همین تاثیر را روی مغز میگذارد. زمانی که خانه را تمیز و مرتب میکنیم مغز ما آرام میگیرد. چون با تمیزی رابطه مستقیم دارد. نظافت کردن، جارو کشیدن و هرچیزی که منجر به تمیزی میشود. برای بسیاری از افراد کاری آرامش بخش است.

اما تمیز کردن برای همه به معنای آرامش نیست. حتی اگر تقریباً همه شرکت کنندگان در مطالعه (92 درصد) به خانه تمیز اهمیت می دهند.

از نظر روانشناسی ، مردم چگونه می توانند برای تمیز کردن انگیزه را در خودایجاد کنند؟

نگرش درونی ما نسبت به نظافت است که تصمیم میگیرد به آن به چشم یک چیز دشوار و آزار دهنده تبدیل شود. و یا یک موضوع آرام بخش. با کمی تمیرن هر کسی میتواند از این کار لذت ببرد. و از داشتن خانه ای تمیز و پاکیزه لذت ببرد.

وقتی افراد نظافت انجام می دهند ناخود آگاه از مشکلات عمده ای که داشتند دور میشوند. که این خود کمک شایانی به رسیدن به آرامش میکند. بیشتر افراد تجربه تمیز کردن را راهی برای رهایی از استرس توصیف میکنند.

در اصل ، انگیزه تمیز کردن می تواند بسیار متفاوت باشد. برای بعضی ها اثر آرام بخشی است. برای برخی دیگر پاکیزگی انگیزه بزرگی است. این فعالیت همچنین به بسیاری از افراد احساس اطمینان می دهد. آنها این احساس را دارند که با دنیای خارجی خود ، “دنیای درونی” آنها نیز تحت کنترل است.

اگر انگیزه ما زیاد باشد اما وقت ما محدود باشد چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

تحقیقات نشان می دهد که استرس اغلب به دلیل فشار خارجی ایجاد نمی شود. بلکه 70 درصد آن را فشار داخلی ساخته است. افراد مقاوم که استرس را نه به عنوان فشار بلکه به عنوان یک چالش روزمره می پذیرند.

می توانند معضل را به راحتی حل کنند. آنها سعی میکنند. انرزی خود را در زمانی که وقت کمی دارند. برای کارهای خانه بگذارند و از انجام آنها لذت ببرند و به آرامش برسند.

با شلوغی و هرج و مرج در خانه سعی کنید دچار آشفتگی نشوید. و در تلاش باشید که زمان مناسبی را برای مدیریت کارهای خانه خود انتخاب کنید تا نظافت به تجربه ای مثبت تبدیل شود.

“وسایل مدرن برای نظافت تمایل انسان به نظم و نظافت را بیشتر می کند”

در زمان های گذشته معمولاً انجام کارهای خانه در یک روز خاص در هفته انجام می شد.

و امروزه نیز در بسیاری از خانواده ها ،حتی در خانه های مجرد ها نیز ، آخر هفته با اوقات فراغت سپری می شود. نظافت دیگر متناسب با برنامه تعطیلات نیست.
تمیز کردن عموماً در طول هفته و در زمان های اضافی انجام میشود.

بعد از یک روز کاری سخت افراد برای نظافت آماده تر خواهند بود. چرا که می توانند نگرانی های روزانه خود را فراموش کرده و خود را وقف فعالیتی کنند. که در آن فوراً نتایج مثبت را ببینند. و در آخر شب به راحتی استراحت کنند.

میانگین زمانی که برای تمیز کردن صرف می شود ، از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. یک مقایسه کلی تقریباً یک ساعت و نیم تا تقریباً پنج ساعت را نشان می دهد.

در اینجا ، دو عامل نقش مهمی دارند:شخصیت فردی و محیط فرهنگی ، به عبارت دیگر ، میزان تمیزی و نظم به عنوان یک ارزش در یک جامعه تثبیت می شود.به عنوان مثال کمال گراها ، زمان زیادی را در یک خانه مرتب سرمایه گذاری می کنند.

در حالی که افراد آشفته به راحتی می توانند با نا مرتبی کنار بیایند. از طرف دیگر ، معتادان به کار ترجیح می دهند تمام انرژی خود را در کار خود بگذارند. تا در تمیز کردن ، و افراد با رابطه دوست دارند خانه ای راحت و تمیز ایجاد کنند.

علاوه بر این ویژگی ها و نگرش های فردی به موضوع تمیز کردن ، ارزش های تعیین شده توسط جامعه بسیار تأثیرگذار است.

آیا پیشرفت های فنی باعث می شود مردم تمیزکاری را به عنوان آرامش بخشی به طور فزاینده ای تجربه کنند؟

وسایل مدرن برای نظافت تمایل انسان به نظم و نظافت را بیشتر می کندو دقیقاً در زندگی پرتلاطم روزمره ما ، کمک های شایانی کرده است  که برای بسیاری افراد نعمت بزرگی محسوب می شود.

آنها باعث صرفه جویی در وقت می شوند و به طور کلی نتایج بهتری نسبت به روش های تمیز کردن سنتی دارند. بنابراین افراد شاغل با اوقات فراغت محدود نیز می توانند از اثر پاک کننده نظافت و نظم لذت ببرند.

و نباید فراموش کنیم که استفاده از دستگاه های پیشرفته نیز به سادگی سرگرم کننده خواهد بود. درنتیجه فناوری به طور فزاینده ای در تمیز کردن نقش مهمی دارد. آرامش را با کارچر تجربه کنید.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید