شوینده های پایدار امروزه مواد شوینده باید بسیاری از نیازهای انسان را برآورده کند. اینکه هر مواد شوینده ای سازگار با محیط زیست باشد. نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. کارچر در آزمایشگاه های پیشرفته چنین امکانی برای محصولات خود فراهم کرده است.

الزامات ماده شوینده

امروزه مواد شوینده باید بسیاری از نیازهای انسان را فراهم نماید. باید طوری تولید شده باشند. که بتوانند با سختترین آلودگی ها مبارزه کنند. کارآمد باشند و خطری برای کاربران و محیط زیست نداشته باشند.

اینکه هر مواد شوینده ای سازگار با محیط زیست باشد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. که جدا از استفاده منابع طبیعی و مواد شیمیایی ، آب و انرژی فرآیند تمیز کردن را به درستی انجام دهد.

کارچر در آزمایشگاه های پیشرفته همراه با آزمایش های شیمیایی و آزمایشگاهی متعدد در Winnenden با این چالش روبرو است. در نتیجه این آزمایشات گام مهم دیگری را برای ترکیب کیفیت ، کارایی و پایداری برداشته است. شوینده های کارچر از لحاظ اقتصادی و دوستار محیط زیست بودن بهترین خواهند بود.

چگونه شوینده هایی پایدار و کارآمد در کارچر تولید می شوند؟

تکنولوژی و فناوری های روز نیاز به تجهیزات و منابع جدیدی دارند. که در توسعه و استانداردهای زیست محیطی تاثیر گذار باشد. کارچر با تولید محصولات کاملا طبیعی آغازگر ایده این محصولات است.

اکنون 40 سال است که کارچر مواد شوینده خود را تولید می کند. و بیشتر و بیشتر به سمت پایداری و سازگاری با محیط زیست می رود.

شوینده های کارچر بسیار موثر هستند و بهداشت، محیط زیست و اقتصاد را در نظر می گیرند. در کارچر این روند ( تولید محصولات بر پایه زیست محیطی و طبیعی ) بصورت یک مهم در تولید محصولات درآمده است.

فرایند تولید مواد شوینده سازگار با محیط زیست با مرحله تعریف محصول آغاز می شود. موضوع اصلی این است که شوینده جدید کارچر چه کاری باید انجام دهد؟ به عنوان مثال، دارای مواد زیست تخریب پذیر است. سپس این نیازها توسط مدیریت محصول در یک برگه مشخصات به شیمی دانان منتقل می شود.

در طول مرحله مفهوم در بخش توسعه مواد شیمیایی مرکز صلاحیت شوینده کارچر ، اکنون پیشنهادات مفهومی ارائه شده و مدلهای کاربردی برای خواص محصول پایدار تدوین شده است. از آنجا که مواد شوینده بعداً باید از عملکردهای دیگر جدا از جنبه های سازگار با محیط زیست ، مانند روغن محلول ، مقدار کف یا سخت کننده ها را داشته باشد. تا از تجمع آهک جلوگیری کند.

ابزار مفهوم توسط شیمی دانان در کارچر با توجه به کیفیت پایدار و تمیز کردن به طور مداوم بهینه می شود. فرمول ، توالی محتویات و پایداری محصولات باید آزمایش شود. نگاه کارشناسان همیشه به پایداری کلی محصول است.

هنگام انتخاب مواد اولیه چهار مورد باید درست باشد: عملکرد محصول ، قابلیت تجزیه ، تولید پایدار مواد اولیه و قیمت مواد اولیه. مواد خام خطرناک برای محیط آبزی یا قابل تجزیه بیولوژیکی نیستند ، مشکوک به سرطان زایی یا از نظر ژنتیکی مضر هستند. و یا سایر خواص منفی را دارند و بطور کلی استفاده نخواهند شد.

برخی از مواد تشکیل دهنده قدرتمند مبتنی بر مواد اولیه طبیعی و تجدید پذیر: مانند سورفاکتانت های پایه قند ، حلال های طبیعی مانند الکل زیستی یا اسیدهای طبیعی

در آزمایشگاه کارچر اثربخشی منابع زیست محیطی هنگام تمیز کردن آزمایش می شود. در مرحله اول ، مطالب فردی در اینجا تجزیه و تحلیل می شود. ثانیاً کل محصول تا سی جز ساخته شده است.

اگر این مفهوم با در نظر گرفتن جنبه های صرفه جویی در مصرف منابع با موفقیت آزمایش شود. این مرحله به مرحله تنظیم دقیق می رود. در این مرحله ماده تمیز کننده جدید با جزئیات در صفحه مشخصات برای توسعه نهایی تعریف شده است.

در طبیعی بودن مواد کارچر ، قابلیت های شوینده پایدار در خارج از آزمایشگاه آزمایش شده و محصول جدید با دستگاه شستشو استفاده می شود. به عنوان مثال ، عملکرد تمیز کردن ، مقدار صحیح کف ، مقدار pH و رگه های موجود در برنامه تمیز کردن در اینجا بررسی می شود.

مرحله آزمایش نهایی تولید جایی که مقادیر بیشتری از ماده تمیز کننده پایدار توسط کارچر تولید می شود. و در آزمون نهایی به مشتریان ارائه می شود. این آخرین تست استقامت علاوه بر رفتار تمیز کردن در استفاده روزانه ، شامل رایحه و احساس افراد نسبت به محصول نیز می باشد.

راه اندازی بازار با تولید سری شوینده های جدید به صورت پایدار است.

برای تولید سری کارچر نیز فعالیت های زیادی صرف میشود. زیرا مواد شیمیایی و بسته بندی باید با هم مطابقت داشته باشند. به این ترتیب از تغییر شکل پس از انتشار الکل جلوگیری می شود. ظروف همچنین باید در برابر آزمایشات قطره مقاومت کنند.

بعلاوه ، از بسیاری از مواد شوینده در بطری های اسپری استفاده می شود. که باید دارای کارایی ارگونومیک باشند. و تا حد امکان از استنشاق آئروسل ها جلوگیری می کنند. در کارچر نیز کانتینرها از نظر پایداری آزمایش و بهینه می شوند.

ظرف ، درب و برچسب ها باید از مواد اولیه قابل بازیافت ساخته شده و حاوی بالاترین کیفیت مواد بازیافتی باشند. بسته بندی های غیر قابل بازیافت ، مانند کامپوزیت های پلاستیکی ، مستثنی هستند.

تمرکز بر اجتناب از پسماند و بهره وری انرژی نیز مهم می باشد. روند تولید به گونه ای برنامه ریزی شده است. که در صورت امکان هیچ پساب ایجاد نشود. لوله های مخازن مخلوط با آب شستشو می شوند که در دستور العمل نیز موجود است.

نیازی به تمیز کردن جداگانه لوله ها نیست. یعنی آب حاوی مواد اولیه توسط کارچر در تصفیه خانه های فاضلاب دفع نمی شود. فرآیند تولید تا آنجا که ممکن است انرژی کمتری مصرف می کند.

فقط پمپاژ مواد اولیه ، مخلوط کردن در ظرف مخلوط ، و همچنین خط پر کردن ، به انرژی نیاز دارد. پرهیز از محصولاتی که در حین تولید گرم می شوند. یا مواد اولیه آنها باید قبل از تولید دمای مناسب داشته باشند ، پرهیز می شود.

مصاحبه با فرانک ریتچر ، رئیس تحقیق و توسعه مواد شیمیایی در کارچر

آقای Ritscher ، شما مرکز جدید صلاحیت شوینده کارچر را در وینندن مدیریت می کنید. تمام مواد شوینده کارچر در اینجا تولید می شود. شوینده های کارچر با توجه به پایداری که دارند چه کاری باید انجام دهد؟

اولاً ، مهم است که بدانیم در اینجا در کارچر همیشه شوینده های پایدار تولید می کنیم. برای ما پایداری بدان معنی است که باید یک راه حل کلی پایدار باشد. محصول برای تمیز کردن باید نه تنها بر اساس مواد طبیعی تولید شود. بلکه برای تولید، هیچ منبع دیگری قابل استفاده نیست.

بگذارید اینگونه بیان کنم: اگر منابع طبیعی مانند جنگلها، از بین بروند، تمیز کننده ها برای ما چه کاربردی دارد؟ مهمتر از همه اینکه، در آینده نیز محصولات ما باید از بقای مواد اولیه طبیعی محافظت کنند.

آخرین و مهمترین نکته: شوینده پایدار کارچر باید مانند یک محصول شیمیایی معمولی کارآمد باشد. در غیر این صورت در بازار و مصرف کنندگان موفقیت آمیز نخواهد بود.

از نوامبر 2018 شما در مرکز مواد شوینده کارچر در Winnenden کار می کنید. محیط جدید چگونه بر کار شما و تولید پایدار تأثیر می گذارد؟

فرصت های ما برای بهینه سازی فرآیندهای صرفه جویی در منابع، با مرکز صلاحیت جدید کارچر بسیار بهبود یافته است. به خصوص آزمایشگاه شیمی 240 متری با تجهیزات پیشرفته علمی پیشرفت چشمگیری در تولید محصولات دارد.

ما همچنین یک آزمایشگاه تست نساجی جدید در محل داریم. در آنجا تکنسین های ما می توانند با استفاده از فن آوری پیشرفته؛ اندازه گیری، ترکیب الیاف و فرآوری محصولات تمیز کننده پایدار را با جزئیات از نظر مقاومت در برابر کشش ، مقاومت در برابر فشار و مقاومت در برابر شستشو و همچنین سایش بررسی کنند.

در آزمایشگاه شیمی به بیش از 1000 ماده اولیه صنایع شیمیایی دسترسی داریم.

به غیر از تجهیزات فوق مدرن ، بزرگترین مزیت کارچر این است. که همه چیز در یک مکان وجود دارد. که این باعث صرفه جویی در وقت و منابع می شود. مرکز صلاحیت شوینده جدید ما در وینندن به ما این امکان را می دهد تا نه تنها محصولات ، بلکه روند توسعه محصولات خود را با دوام بیشتری سازماندهی کنیم.

کارچر یک رهبر جهانی در زمینه فناوری نظافت است. این برای تولید شوینده های پایدار به چه معناست؟

اساساً آنچه برای ما صدق می کند. برای همه توسعه دهندگان نیز صدق می کند. ما همیشه می خواهیم یک محصول عالی تولید کنیم. برای ما ، شوینده های کارچر همیشه باید همیشه کاربردی باشند.

پیشرفت های ما میتواند در زمینه کارایی یا همچنین در پایداری یک محصول حاصل شود. یا محصولات ما بهبود میابند و یا محصول جدیدی خلق می شود.

مواد شوینده کارچر چه معیارهای پایداری باید داشته باشند؟

از سال 2012 ، همه مواد شوینده کارچر دارای برچسب پاکسازی پایدار هستند. این برچسب مشخص کننده محصولاتی است که در شرکت هایی تولید شده اند. که به روشی پایدار عمل می کنند.

علاوه بر این ، بیش از 600 شوینده مختلف ما گواهینامه های بین المللی و پایدار زیست محیطی مانند Ecolabel EU یا Ecolabel Swan Nordic را دارند.

بزرگترین پتانسیل توسعه برای ماندگاری بیشتر مواد شوینده کارچر کدام قسمت خواهد بود؟

بزرگترین پتانسیل بهینه سازی در رابطه با پایداری بدون شک در منطقه بسته بندی مواد شوینده است. در اینجا مبحث میکروپلاستیک نقش بسزایی دارد. در عین حال ، قوانین قابل توجهی وجود دارد. زیرا بسیاری از مواد شوینده به دلیل داشتن مواد شیمیایی به بسته بندی ویژه ای نیاز دارند.

در حال حاضر ما به طور فشرده در مرکز صلاحیت مواد شوینده بر روی تولید ظروف قابل بازیافت کار می کنیم. که این شرایط را برآورده می کنند. و سهم مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند.

محصولات پایدار برای تمیز کردن محیط داخلی

خط تولید ما برای تمیز کننده های ساختمان: شامل تمام کنسانتره ها و پاک کننده های آماده برای استفاده و تمیز کردن در داخل منازل است. شوینده های عمیق بهداشتی ، شوینده های بهداشتی ، شوینده های سطح ، شیشه پاک کن و شوینده های کف.

همه محصولات دارای برچسب زیست محیطی اتحادیه اروپا و برچسب زیست محیطی اتریش هستند. برخی از محصولات نیز توسط Nordic-Swan تأیید شده اند.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید